tjugohundraelva, hur var det egentligen?

Jag bara måste, summera mitt 2011. Jag hade väldigt höga förväntningar på året 2011. Det var för att mitt 2010 var så fruktansvärt dåligt. Det hände massa som fick mig att gå in i en sorts depressition som jag inte kom ur riktigt. Jag fick prova på riktig kärlek, åtminstonde den svåra biten i kärlek. Tänker inte gå in på detaljer i månaderna, utan tänkte ta och berätta om några viktiga och betydelsefylla händelser under 2011.

Den 14 April dog en av mina klasskamrater, Peter! Peter var inte den jag umgicks med eller pratade speciellt mycket med, men när han gick bort blev det en stor sorg på min skola och även om varje individ inte kände honom på det speciella sättet som vissa andra gjorde, spreds sig ändå sorgen och alla hjälpte varandra upp från botten. Det var en vändpunkt för klass 9 på Klågerupskolan. Vi kom varandra närme, vi hjälpte och stöttade varandra. Än idag förstår jag inte att Peter är borta, det är tragiskt men samtidigt vet jag att han har det bra där han är nu. Jag åkte även på elevkongressen uppe i Timrå, som även där blev en vändpunkt i mitt psyke. Jag växte. Jag mognade och jag lärde mig så mycket nytt. Bland annat att man inte ska lita på en människa man tror man känner. Jag blev sårad i Timrå, men det gjorde mig starkare. Det var en dålig men samtidigt otroligt bra och nyttig månad. I Juni var det som bäst mellan mig och min dåvarandra pojkvän, Felix. Jag älskade Juni. Jag fyllde 16. I Juli däremot vände en del och saker mellan mig och Felix började gå upp och ner, jag blev osäker om jag klarade av det som pågick, vilket jag inte gjorde. Därför reagerade jag som jag gjorde. I början på augusti avslutades det helt mellan oss två. Vi slutade prata och vi pratade inte med varandra på flera veckor.  Senare i Augusti började jag gymnasiet. Jag valde att gå i Lund, på polhemskolan. Det var ett val jag absolut inte ångrar. Jag har varit osäker och tvivlat på om jag valt rätt men jag har absolut hamnat rätt. Jag har hittat vänner som jag aldrig kommer släppa, som har varit så bra för mig att träffa. Jag är otroligt glad att jag har er tjejer. Vi har gjort så mycket tillsammans redan och planerat. Augusti fick en väldigt dålig start men jag fick något bra, er tjejer. Sedan Augusti har saker flytit på ganska bra. 29 december fick jag reda på att min farbror gått bort. Tragiskt. Mycket tragiskt. Jag har inte haft så jättebra kontakt med honom, jag blev självklart ledsen och tycker väldigt synd om min pappa som tog det ganska illa.. Men i min familj hjälper vi varandra och vi hjälper varandra ifrån svåra situationer.  Jag firade nyår med världens bästa vänner, nyfunna vänner som jag har och tacka för en riktigt bra nyår. 2011 var ett okej år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0